Husk et stykke kage om dagen!

onsdag den 5. oktober 2011

Thumb up, computerdød og broer

hej

Så skal der skrives om noget aktuelt! Fyens Stiftstidende skriver, at på Burlington Junior School har de forbud imod at række hånden op! Så for at indikere at man gerne vil sige noget, skal man lægge albuen i bordet og stikke tommeltotten op i luften. Ifølge The Daily Mail skulle det give et meget mere positivt indtryk. Børnenes forældre frygter dog at børne vil blive latterliggjort, når de kommer længere i skolesystemet. Jeg er så delvist enig med de forældre, fordi gør man det et par gange siger læren nok noget til det, og så finder man en løsning og så er den ikke længere.

Fyens Stiftstidende skriver også at en 46-årige mand, bliver dræbt i computerspillet Call of Duty. Det var en 13-årige dreng som var morderen, han hoverede bagefter. Den 46-årige som hedder Bradford, blev så sur at han tog over til den 13-årige, som han vidste hvor boede, og tog kvæler tag på ham. Personligt så kan jeg ikke forstå hvordan en voksen mand kan miste fatningen på den måde i et pc spil. Det vil jeg aldrig nogensinde kunne finde på. Han har endda 3 børn, og nu sider han i fængsel begrund af det!

Nu er vi noget til brodelen. I en anden avis (som også er Fyens Stiftstidende) skriver de at der skal være en ny lillebælts bro. Jeg har dog ikke sat mig så meget ind i det (der står for meget, til at jeg gider at læse det), men i hvert fald skriver de noget om at de vil bygge en kopibro altså en bro som går perralælt med den gamle. Det skulle være den billigste løsning og skulle lette det kommende tryk. Alternativt kunne man bygge en ny bro, et andet sted hen over bæltet. Så man kunne spare noget tid, vis man skulle i den retningen. Problemet er bare det vil blive seks gange dyre at bygge. jeg kan bedst lig den sidste løsning fordi den giver den mulighed for at spare tid og kan sagtens lette trykket.
Hersom vil ikke kæmpe for ny Lillebæltsbro
Hvordan kopibroen vil se ud, hvis den blev bygget.

Det var så mit indlæg for idag, så farvel igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar